Informatie en documentatie

Heeft u vragen over Volvo Private Lease? Neem contact met ons op.
Onze voorwaarden, verzekeringskaarten, handleidingen etc kunt u hier inzien en downloaden.

Handleidingen

Wettelijkeaansprakelijkheid (WA)
Verkeersrechtbijstandverzekering
Ongevallen- en
inzittendeverzekering (OI)
Schadeverzekering
voor inzittenden (SVI)

Veelgestelde vragen

Is Volvo Private Lease aangesloten bij Stichting Keurmerk Private Lease?

Ja, onze Private Leasecontracten voldoen aan alle eisen en normen zoals opgesteld door StichtingKeurmerk Private Lease.

Kan het maandbedrag tijdens de looptijd wijzigen?

Het maandbedrag zal niet veranderen, tenzij er fiscale wijzigingen optreden (bijvoorbeeld een wijziging van de houderschapsbelasting, btw, de assurantiebelasting of de invoering van een nieuwe belasting). Dit geldt overigens ook als je een auto koopt. Wel kan het gebeuren dat je meer of minder kilometers rijdt dan je van tevoren had verwacht.Dit kan dan aanleiding geven het jaarkilometrage in de overeenkomst te wijzigen. In onze algemene voorwaarden vind je alles tot in detail terug.

Zijn alle kosten voor onderhoud en reparatie inbegrepen in het maandtarief?

Al het reguliere onderhoud volgens onderhoudsschema en reparaties die je niet had kunnen voorzien of voorkomen, zijn inbegrepen. Je moet wel altijd toestemming hebben van Volvo Private Lease voor het uitvoeren van onderhoud en reparaties.Het tussentijds vervangen of aanvullen van olie, ruitenwisservloeistof en ruitenwissers kan in bepaalde gevallen niet inbegrepen zijn. Neem in deze gevallen contact op met je eigen Volvo-dealer.

Er is schade aan mijn auto ontstaan. Wat nu?

Je kan de schade melden door Volvo Private Lease binnen 48 uur een volledig ingevuldEuropees Schadeformulier te sturen. Schadeherstel vindt altijd plaats via je eigen Volvo-dealer of indien gewenst bij een door Volvo Private Lease aan te wijzen leverancier. 

Is er dringend hulp nodig bij bijvoorbeeld schade of pech, dan kan je Volvo PrivateLease 24 uur per dag, 7 dagen per week, bereiken via ons alarmnummer. Het alarmnummer en meer informatie vind je in de berijdershandleiding.

Alle veelgestelde vragen
Volvo Car Nederland heeft haar leasing activiteiten ondergebracht bij Volvo Car Lease, een handelsnaam van Axus Nederland N.V. Wanneer u een aanvraag doet voor Private Lease, dan verwerkt Volvo Car Lease uw persoonsgegevens en zijn zij verwerkingsverantwoordelijke onder de privacy wetgeving. U kunt Volvo Car lease bereiken via
tel. +31 (0)20 - 658 7300 of via e-mail: privacy-nl@volvocarlease.nl. De Functionaris Gegevensbescherming van Volvo Car Lease kunt u bereiken via:
FG-Nederland@volvocarlease.nl. De privacy verklaring van Volvo Car Lease kunt u vinden via Informatie en documentatie. Volvo Car Lease is aangesloten bij Stichting Keurmerk Private Lease. De getoonde prijs betreft een vanaf tarief inclusief BTW gebaseerd op een looptijd van 72 maanden en 10.000km per jaar. De afbeelding kan afwijken van de werkelijkheid.

*De Nederlandse overheid is voornemens de kortingen op de motorrijtuigenbelasting voor (plug-in hybride) elektrische auto’s in de periode 2025-2030 (verder) af te bouwen. Voor elektrische voertuigen (EV) geldt dat 2024 het laatste jaar is met 100% korting; in 2025 geldt een korting van 75%, gevolgd door een verdere afbouw. Voor Plug-In Hybride (PHEV) voertuigen geldt in 2024 een korting van 50%; in 2025 is de korting 25%. Op basis van de huidige plannen geldt vanaf 1 januari 2026 voorPHEV het volledige
mrb-tarief. Deze aanpassing heeft gevolgen voor uw maandelijkse leasebedrag. Voor 2025 betekent dit - afhankelijk van het gewichtvan een auto - een verhoging van €20 tot €30 per maand.

Google, Google Play en Google Maps zijn handelsmerken van Google LLC. Sequenties verkort en gesimuleerd.